כללי
מדריך : קיצור קיבה או שרוול?
9 בספטמבר 2015
0

ניתוחי קיצור קיבה הם ניתוחים מבוקשים בקרב אנשים הסובלים מעודף משקל בעיקר בזכות אחוזי ההצלחה הגבוהים, התוצאות המבטיחות והשימוש בכירורגיה לפרוסקופית שהיא כירורגיה חדשנית שעושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ברפואה. בתהליכים כירורגים לפרוסקופיים יכול הרופא לחדור אל האזור המנותח על ידי ביצוע חתכים קטנים בלבד תוך שהוא יוצר מינימום פגיעה באיברים הסמוכים ומינימום צלקות על הגוףפנינו אל ד"ר גדעון סרוקה, מומחה לכירורגיה לפרוסקופית וניתוחי קיצור קיבה, שמענו ממנו על התהליך ולמי הוא מיועד.

הביקוש לניתוחי קיצור קיבה ושרוול עולה מדי שנה בעיקר בזכות אחוזי הצלחה גבוהים ושימוש בכירורגיה לפרוסקופית.

בכירורגיה לפרוסקופית מבצעים חתכים קטנים בדופן הבטן וזאת במקום לבצע חתך גדול והפרדה של רקמות בריאות. בניתוחים אלו משתמש המנתח בטכנולוגיות מתקדמות ורואה על גבי מסך מה הוא מבצע.  המכשור הניתוחי עדין יותר מאשר בכירורגיה פתוחה ומאפשר פגיעה מינימלית ברקמות מסביב לאתר המנותח.

קיצור קיבה

ניתוח קיצור קיבה או ניתוח בריאטרי הוא שם כללי למספר ניתוחים שונים שמטרתם לטפל בהשמנת יתר חולנית. חשוב מאוד להבין כי לא מדובר כאן בטיפולים אסתטיים אלא ניתוחים שמטרתם לטפל במחלות מסכנות חיים הקשורות להשמנה – סכרת, יתר שומנים בדם, יתר לחץ דם – כל אלו נקראים תסמונת מטבולית, וכן הפרעות קשות בנשימה, בעיות במפרקים הגדולים, ולאחרונה אף הוכח קשר לגידולים שונים. מחקרים המבוססים על אוכלוסיות גדולות הוכיחו כי לטווח של שנים קדימה ניתוחים אלו מצילים חיים!

ניתוחי קיצור קיבה מתבצעים בגישה לפרוסקופית. הניתוח הנפוץ ביותר בישראל בשנים האחרונות הוא ניתוח שרוול הקיבה. בניתוח זה כורתים חלק גדול מהקיבה באופן כזה שהחלק שנשאר נראה כמו שרוול – צר וארוך. למעשה זוהי הצרה של הקיבה ולא קיצור שלה. היתרון הגדול בניתוח זה הוא השמירה על המשכיות מערכת העיכול – האוכל עובר באותו מסלול בו עבר לפני הניתוח ואין מצב של תת ספיגה. השינוי שנוצר מוביל לכך שהאדם מרגיש שבע לאחר כמות קטנה של מזון, וכך נוצרת הגבלה על כמות המזון שנאכל ביממה.

ד"ר גדעון סרוקה – מומחה לכירורגיה לפרוסקופיתניתוחי קיצור קיבה, שרוול וכירורגיה לפרוסקופית – ליצירת קשר עם ד"ר גדעון סרוקה, השאירו פרטים:  





אך לא לכל המטופלים מתאים ניתוח שרוול. תהליך ההתאמה של הניתוח למטופל צריך להעשות על ידי מנתח מיומן בניתוחים אלו ועליו לקחת בחשבון ניתוחים קודמים שעבר המטופל, מצבים רפואיים כגון רפלוקס מהקיבה לושט, רמת ההשמנה, אופי האכילה של המטופל, ורמת התסמונת המטבולית. ניתוחים נוספים המקובלים בעולם המערבי הם מעקף הקיבה ומעקף התרסריון. לכל ניתוח יש יתרונות וחסרונות עבור מטופל מסוים. ומה לגבי הטבעת המתכווננת – זהו ניתוח שהיה מאוד מקובל בשנות  ה 90, ומידת הפופולריות הלכה וירדה כיון שהצטברו עדויות על סיבוכים רבים הקשורים בטבעת או בפורט שמושתל בדופן הבטן ומשמש לניפוח הטבעת – גלישה של הטבעת או חדירה שלה לדופן הקיבה. על כן אני לא ממליץ על ניתוח זה. חשוב לסמוך על הכירורג שבחירת הניתוח עבורך אינה קשורה למה שהוא אוהב לעשות אלא למה שמתאים עבורך מבחינה רפואית. וחשוב לזכור כי לא מדובר כאן ב"טיול בפארק" – מדובר בניתוח עם סיכון – ויש לשקול היטב את נטילת הסיכון הזה אל מול התועלת הצפויה מהצלחה של הניתוח – בהצלחה!

ד"ר גדעון סרוקה – מומחה לכירורגיה לפרוסקופית
רחוב ורדיה 12 חיפה. מרפאות מומחים קומה 2 | טלפון: 058-6268118

ד"ר גדעון סרוקה – מומחה לכירורגיה לפרוסקופית

ניתוחי קיצור קיבה וכירורגיה לפרוסקופית – ליצירת קשר עם ד"ר גדעון סרוקה, השאירו פרטים:

שם

טלפון

דואר אלקטרוני