כללי
רפואה סינית – דיקור
5 בספטמבר 2016
0

יש כאלו שרואים בדיקור סיני קסם ויש כאלה שרואים בזה רפואה, אבל דבר אחד בטוח : דיקור סיני עובד ומאות מחקרים ובדיקות הוכיחו מעל לכל ספק שדיקור סיני מטפל ביעילות במגוון של מחלות. עם זאת, עד היום המדע לא יודע למה ואיך הדיקור הסיני עובד וזאת למרות אלפי שנים של ניסיון בסין וברחבי העולם. לא רק שמיליארד סינים לא טועים גם כשליש מהישראלים ניסו, טופלו ורופאו ע"י דיקור סיני.

דיקור סיני בירושלים
דיקור סיני בירושלים

דיקור סיני נחשב לאחד לטיפול המורכב ביותר, המוכר ביותר והמוצלח ביותר מבין ענפי הרפואה הסינית אך הוא שונה משאר הענפים האחרים כי די במחט קטנה אחת כדי לחולל שינוי עצום מבחינה פיזית ואנרגטית על האיברים השונים בגוף, על תהליכים גופניים שונים ועל הבריאות.

מה זה בכלל דיקור סיני?

לפי הרפואה הסינית גוף האדם מכיל  365 נקודות שונות של דיקור, לאורך 12 מסלולים (מרידיאנים) כפולים (בצד ימין ובצד שמאל של הגוף) ,שכל אחד מהם מקושר לאיבר אחד ושבכל אחד מהם מספר נקודות דיקור. נקודות הדיקור נבחרות בקפדנות ע"י המטפל בהתאמה לאבחון מדויק של המטופל ושל הבעיה הרפואית הספציפית ממנה הוא סובל.

איך דיקור סיני עובד?

הרפואה הסינית מאמינה שלכל חלק בגוף האדם : שרירים, עצבים ואיברים פנימיים יש תדר חשמלי שניתן למדוד אותו. תדר חשמלי זה גם מתבטא ע"פ העור באמצעות המרידאנים והן מקושרות לתדרים של האיברים הפנימיים בנקודות מסוימות בגוף – נקודות הדיקור הסיני. למשל : הכליות דומות חזותית לאוזניים ולכן חוסר איזון במרידיאן הכליות גורם לבעיות אוזניים שונות ולכן, כאשר יאוזן מרידיאן הכליות ייפתרו בעיות האוזניים.

האם דיקור סיני מוכח רפואית?

תחום הדיקור הסיני הוא אחד מהתחומים הרפואיים הנחקרים ביותר ומבטא את פתיחותה של הרפואה המערבית לרפואה הסינית. לאחרונה פותח מכשיר חדש שמוכיח את קיומם של המרידיאנים ולמעשה מאמת את הידע הרפואי הסיני שקיים כבר אלפי שנים.

מרפאות כאב שונות בארץ ובעולם משתמשות בדיקור סיני כדי לשכך כאבים ומחקרים שונים הוכיחו שדיקור סיני מגביר את הפרשתם של משככי כאבים טבעיים(אנדורפינים), משפר את זרימת הדם, מרפה את השרירים ובכך משכך כאבים שונים. יתרה מזאת, מחקר בתחומי כאבי גב השווה פיזיותרפיה, כירופרקטיקה, דיקור סיני ותרופות לשיכוך כאבים והוכיח שדיקור סיני הוא היעיל מכולם.