אורטופדיה
עיסוי שיאצו : לגוף ולנשמה
31 באוגוסט 2015
0

עיסוי שיאצו הוא עיסוי המתבסס על התורה של הרפואה הסינית. הרפואה הסינית מיפתה את הגוף והיא מתייחסת ל-12 איברים פנימיים שלכל אחד יש מרידיאן ועליו נקודות השפעה. השאיפה של הטיפול ברפואה הסינית היא להגיע לאיזון של הגוף ואיזון כל האיברים.

טיפול עיסוי שיאצו - לגוף ולנשמה
טיפול עיסוי שיאצו – לגוף ולנשמה

עם זאת, החיים שלנו הם לא חיים מאוזנים ובדרך כלל חלק מהאיברים פועלים טוב יותר מאחרים והם יכולים להעניק לאיברים החלשים מהאנרגיה שלהם. התפקיד של המטפל היא להחליט אלו איברים עובדים טוב, אלו איברים צריכים איזון וליצור אותו. האמצעים אשר עומדים לרשות המטפל ברפואה הסינית הם מגוונים כשאחד מהם הוא טיפול בשיאצו.

כיצד מתבצע עיסוי שיאצו

עיסוי שיאצו הוא עיסוי המתבסס על הרפואה הסינית ולכן הוא שם דרש על נקודות מסוימות כשכל מטופל יטופל בצורה אחרת. העיסוי מתבצע כשהמטופל על מזרן או שמיכה על הרצפה ולבוש בביגוד מלא. המטפל מפעיל כוחות על ידי שימוש באצבעות ושאר המפרקים וגם המרפק. לפעמים המטפל יחליט לבצע הנעה של גוף המטופל והזזת איברים כדי למתוח את הגוף. ההחלטה כיצד לבצע את הטיפול היא בהתאם למצב של המטופל ובהתאם לתלונות שלו.

התמחות המטפל

מטפל אשר מומחה לעיסוי בשיאצו יכול להיות מטפל ברפואה סינית או רק בשיאצו. כך או כך המטפל עבר הכשרה בתחום הפיזיולוגיה והאנטומיה של המטופל ויוכל לזהות את הקשיים השונים שלו. את הטיפול עצמו אפשר לעבור במקומות שונים כולל ספא והעיקר הוא שהמקום יהיה נקי והמצעים בהם משתמשים יהיו חדשים. כיוון שבטיפול זה לא משתמשים בשמנים אין צורך לברר אם אלו הוחלפו או לא, אך אפשר לשער שתרצו לדעת כי על המצעים שאתם שוכבים לא שכב לפני רגע מטופל אחר.

בעיות שניתנות לטיפול

עיסוי שיאצו יכול לטפל במצבים רבים לרבות:

  • בעיות פיזיולוגיות ושרירים תפוסים.
  • נדודי שינה, אינסומניה וקושי להירדם.
  • כאבי ראש, בטן ובעיות עיכול.
  • לחץ ועצבים.

כמו כן עיסוי בשיאצו יכול לתמוך בהליכים רפואיים נוספים כשהמטופל עובר גם טיפולים קונבנציונליים. הטיפול אינו מנוגד לטיפול רפואי אך חשוב ליידע את המטפל בכך שהוא מבוצע.

 

ידי זהב – מרכז לטיפול במגע ובנפש
אלוני אבא | טלפון : 052-9709687