כללי
נחירות הן לא גזירת גורל – כך נחזיר את השקט ללילות שלנו (פרסומת)
9 ביולי 2023
0

נחירות הן לא גזירת גורל – כך נחזיר את השקט ללילות שלנו

בכל לילה חוזר החשש הקבוע –

האם שוב הנחירות יהפכו את הלילה לסיוט מתמשך? כמחצית מהאוכלוסייה מתמודדת עם בעיית נחירות  ברמת חומרה משתנה ולעתים קרובות, הדבר מהווה מקור למבוכה רבה.

כאשר הנחירות קבועות ורמות במיוחד, הדבר עשוי לגרום לרבים מאיתנו להימנע משינה במקומות ציבוריים ומכניס מתח רב אל הזוגיות.

בלא מעט מקרים, הנחירות עשויות להיות בעלות השלכות בריאותיות קריטיות ולכן, חשוב שנפנה לטיפול בהקדם. למרבה המזל, כיום יותר מאי פעם הפתרונות הטיפוליים הם רבים ויעילים. ד"ר גדעון ביאליסטוק פועל בתחום ניתוחי אף אוזן גרון מעל שלושה עשורים וסייע לאלפי מטופלים לשפר את איכות חייהם. בקליניקה הפרטית שלו בתל אביב, הוא מציע שלל פתרונות שיאפשרו לך להעביר לילות נעימים יותר.

ד"ר גדעון ביאליסטוק  – רופא מומחה אף אוזן גרון בכיר

לפרטים נוספים מלא/י את הטופס ונחזור בייעוץ אדיב ומקצועי:

שם

טלפון

דואר אלקטרוני

מהם הגורמים לנחירות?

צליל הנחירה הוא תוצאה של מעברי נשימה צרים. כאשר האוויר עובר דרך דרכי הנשימה המוצרות, נגרם אפקט הדומה בעקרונו למשרוקית או צפצפה וגורם לצליל צורם. הגורמים לחסימה החלקית הזו הם רבים ומגוונים וכל אחד מהם דורש מענה טיפולי שונה.

גורמים תורשתיים

ישנם מאפיינים גופניים רבים שעשויים לגרום לנחירה כמו פוליפים מוגדלים, סטייה של מחיצת האף או מבנה בלתי שגרתי של החך והלוע. בכל אחד מהמקרים הללו, מעבר האוויר נעשה חסום למחצה והתוצאה היא נחירות רמות.

עודף משקל

ככל שמשקל הגוף גבוה יותר, כך נוצר לחץ רב יותר על דרכי הנשימה שלנו כשאנו שוכבים. הלחץ גורם להיצרות דרכי הנשימה ולנחירות.

בעיות כרוניות בסינוסים ובמערות האף

חסימות שונות בדרכי הנשימה העליונות עשויות לגרום לנחירות.

צריכת סמים ואלכוהול

חומרים מטשטשים גורמים בין השאר להרפיית שרירים. כששרירי דרכי הנשימה, הלסת והלוע שלנו נעשים רפויים, הרקמות הרכות באזור הגרון וחלל הפה נצמדות אלו לאלו והסבירות לנחירות עולה. גם עישון סיגריות באופן קבוע עשוי להגביר את התופעה.

התנוחה בה אנו ישנים

שינה על הגב מפעילה לחץ רב על דרכי הנשימה ועשויה להגביר את צליל הנחירות.

לפני שנפנה לניתוח

במקרים רבים, הפתרון קשור לאופן בו אנו מנהלים את אורח החיים שלנו, ככל שלא מדובר בבעיה אנטומית הקשורה למבנה הלוע או האף שלנו, ישנם מספר עקרונות מנחים שאם נקפיד עליהם, נוכל להקל על הבעיה באופן משמעותי.

  • מומלץ לא לצרוך אלכוהול, תרופות הרגעה או לאכול ארוחות כבדות לקראת שעת השינה
  • כדאי לנסות, עד כמה שניתן, להתרגל לשינה בתנוחה אחרת, כמו שינה על הצד למשל. זוהי התנוחה שמפעילה את הלחץ המועט ביותר על הרקמות הרקות בחלל הפה והגרון.
  • הקפדה על פעילות גופנית ושמירה על משקל תקין עשויה לצמצם משמעותית את תכיפות הנחירות
  • ישנם שלל תכשירים שיכולים לסייע לפתוח את מערות האף והגרון. בנוסף ישנם שלל מתקנים, מדבקות ואביזרים שונים ללוע ולאף ששומרים על מעברי האף פתוחים.
  • במקרה של דום נשימה בשינה, חשוב לעבור אבחון מתאים ולקבל סיוע במכשיר CPAP שישמור על מעבר אוויר קבוע.

ניתוח מתקן ישים קץ לנחירות

כאשר אמצעים מתונים אלו אינם מספקים את הפתרון, אין כל ספק שהתהליך הכירורגי הוא היעיל ביותר ויספק פתרון ארוך טווח. חשוב שנזכור, נחירות אינן רק תופעה מציקה ומרגיזה, הן מעידות לא פעם על בעיה בריאותית שחשוב שנייעד לה פתרון. בין אם נדרש יישור של מחיצת האף, הסרת פוליפים או כל התערבות פולשנית אחרת, השיפור באיכות החיים הוא מן הקצה אל הקצה וכיום יותר מאי פעם, מדובר בניתוחים פשוטים ובטוחים.

ד"ר גדעון ביאליסטוק מזמין אותך לקבלת אבחון מדויק ומקיף ולבחון את כל האפשרויות העומדות בפניך. זהו הזמן לספק פתרון אמין ובר קיימא לבעיית הנחירות ולהפקיד את בריאותך בידי מומחה בעל ניסיון רב שנים. למידע נוסף, ניתן לפנות לקליניקה עוד היום. 052-9709666
אריה דולצ'ין 13, רמת אביב
gbialystock@hotmail.com