כירורגיה כללית
נוירוכירורג למבוגרים- מתי תפנו אליו?
19 במאי 2015
0

אנשים אשר מתלוננים על כאבים שונים או תופעות אשר קשורות לראש יכולים להגיע בסופו של דבר אל רופא נוירוכירורג. נוירוכירורג הוא רופא אשר לאחר סיום לימודי הרפואה עבר התמחות בנוירוכירורגיה ויש באפשרותו לבצע אבחון וטיפול בפגיעות ומחלות אשר קשורות במערכת העצבים, כולל המוח ועמוד השדרה.

הרפואה המודרנית עובדת עם טכנולוגיה מתקדמת מהשורה הראשונה, וכך גם קורה בתחום נוירוכירורגיה.

נוירוכירורג למבוגרים יכול לטפל במקרים רבים לרבות:

  • גידולים
  • זיהומים במערכת העצבים
  • הפרעות תנועה
  • מנינגיטיס
  • וכן במצבים של אפילפסיה והפרעות פסיכיאטריות ועוד.

הפניה אל נוירוכירורג מבוגרים יכולה להתבצע לצורך ייעוץ מקדים לטיפול, לצורך ביצוע הטיפול עצמו או לצורך בדיקה ומעקבים לאחר הטיפול.

ייעוץ מקדים עם נוירוכירורג למבוגרים

כל מטופל רשאי לבצע התייעצות עם רופא מומחה לבחירתו לפני שהוא מגיע לטיפול. כמובן, במקרים אקוטיים כמו למשל לאחר תאונה או חבלה יש לבצע טיפול מידי ואין זמן לבצע ייעוץ מקדים, אם כי ניתן לבצע התייעצות לצורך קבלת החלטות על טיפולי המשך והחלטה כיצד לבצע את השיקום (אם יש צורך בכך).

התייעצות עם נוירוכירורג למבוגרים יכול לסייע למטופלים להחליט על ההליך הטיפולי אותו הם עומדים לעבור, לתת להם תחושת ביטחון לפני ביצוע ההליך הרפואי וכן להתכונן להליך השיקום אם הם עומדים לפני הליך שכזה. ההתייעצות עם נוירוכירורג אשר מתמחה במבוגרים יכול להקל על המטופל בדרכו לעבור הליך רפואי משמעותי בחייו.

ניתוח נוירוכירורגי

גידולים במערכת העצבים, מוח ועמוד השדרה כמו גם תופעות שונות אשר יכולות להגיע לפתרון באמצעות ניתוח דורשות מנתח מומחה ומנוסה. רופא נוירוכירורג למבוגרים הוא הגורם המתאים לביצוע הניתוח שקשור במערכות אלה. המטופלים רשאים לגשת להתייעצויות מוקדמות על מנת לחוש בטוחים יותר לפנות להליכים. במהלך ההתייעצות עם הנוירוכירורג למבוגרים ניתן לברר אודות ההליך הטיפולי עצמו וכיצד הוא עומד להתבצע וכמו כן ניתן לברר על הליך השיקום.

ישנם הליכים רבים אשר אינם דורשים כל הליך שיקומי אבל במקרה של טיפול שדורש הליך שיקומי מומלץ מאד להתכונן גם לשיקום ולהכין את הסביבה במידת הצורך. מטופלים אשר מוכנים להליך השיקום יכולים להחלים מהר יותר ולהיות רגועים לקראת ההליך אותו הם עומדים לעבור.

 

פרופסור צבי הררי רפפורט – נוירוכירורג
הרצליה מדיקל סנטר, רמת ים 7, הרצליה | טלפון: 09-9592444
ז'בוטינסקי, מרכז רפואי רבין | טלפון: 03-9376401