כללי
פוריות : למה אתם לא מצליחים להיכנס להריון?
20 בספטמבר 2015
0

בעיות פוריות הן מגוון רחב של בעיות הקשורות בקושי להיכנס להיריון. עבור רוב הזוגות הכניסה להריון אינה מידית וזאת בשל השפעות שונות כולל התנאים הביולוגיים שמצריכים מפגש של זרע וביצית ביום הנכון כששניהם תקינים. זוגות אשר מודעים מראש לכך שייתכן שתהיה אצלם בעיית פוריות (כמו למשל אצל זוגות שאחד מהם עבר טיפולים בעבר או מחלות שיכולות להשפיע על מערכת הפוריות), מגיעים לבדיקות ולליווי כבר בתחילת דרכם כשיש להם כוונה להיכנס להריון.

זוגות אשר לא מצליחים להיכנס להריון במשך שנה או יותר, יכולים לפנות לרופא נשים או רופא מומחה ולהתחיל בתהליך של בדיקות והחלטה כיצד לפעול.
זוגות אשר לא מצליחים להיכנס להריון במשך שנה או יותר, יכולים לפנות לרופא נשים או רופא מומחה ולהתחיל בתהליך של בדיקות והחלטה כיצד לפעול.

השלב הראשון בתהליך הוא ביצוע בדיקות בקרב הגבר והאישה כשהסטטיסטיקה מצביעה על כך שאחוז הבעיות זהות אצל גברים ואצל נשים אך כמובן כל בעיה דורשת טיפול שונה ומותאם לזוג. חלק מהבעיות הן קיצוניות מאד, חלקן מגיעות לפתרון במספר טיפולים וחלקן לא ברורות ולכן מתבצעים ניסיונות למצוא את הפתרון הטוב ביותר. במקרים רבים שילוב של תוספי תזונה עם או בלי הטיפול הקונבנציונלי הוא כל מה שהזוג זקוק לו כדי להיכנס להיריון.

אז מה אפשר לעשות?

תוסף תזונה לשיפור פריון הגבר – Vitamale

תוסף התזונה Vitamale הוא תערובת של ויטמינים ומינרלים שמטרתם לשפר את תכונות הזרע של הגבר. כמחצית מבעיות הפוריות שמאובחנות כבעיה, מתגלה שהמקור אצל הגבר, בזרע. הבעיות יכולות להיות בתנועתיות של הזרע, בכמות שלו (ספירת זרע) או באיכות שלו. את בדיקת הזרע עושים בתנאי מעבדה כשהגבר מתבקש ליטול את זרעו בכלי סטרילי (כשהבית נמצא במרחק סביר מהמעבדה יתאפשר לגבר ליטול זרע לכלי סטרילי בביתו ולהביא אותו למעבדה).

תוסף התזונה Vitamale הוא פרי פיתוח ישראלי המתבסס על מחקרים רבים בתחום והוא מכיל בתוכו ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו שנדרשים לצורך פעילות תקינה של מערת הרבייה הגברית. הייחודיות של התוסף היא בריכוז הגבוה של כל אחד מהמרכיבים עם יחס נכון בין כל אחד מהמרכיבים שיחד יוצרים את השיפור במערכת. שיפור מערכת הרבייה הגברית קלה מאד באמצעות תוסף התזונה וכל שיש לעשות הוא ליטול 2 כמוסות שלוש פעמים ביום לתקופה של שלושה עד שישה חודשים.

ד"ר אליעזר גירש – אמבריולוג קליני מומחה לפריון האשה והגברמתקשים להיכנס להריון? מעוניינים לשמוע על דרכי הטיפול הקיימים? למידע נוסף השאירו פרטים:  





תוסף תזונה לשיפור פריון האשה Ovavit

תוסף התזונה Ovavit לשיפור פריון האישה מכיל תערובת ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו בריכוז גבוה וביחס אופטימלי זה כלפי זה. התוסף מבוסס על מחקרים רבים בתחום פוריות האישה והוא מסייע לתפקוד תקין של השחלה, מה שמוביל ליצירת התפתחות תקינה של ביציות.

יש לציין כי תוספי התזונה יכולים לשפר את מערכת הרבייה, להגדיל את הסיכוי ליצירת הריון טבעי. תוסף תזונתי יכול לשפר ולסייע למערכת הרבייה גם בתהליך הטבעי וגם בטיפולי הפריון להצליח להיכנס להריון מוצלח.

טיפולי פוריות, תרומת ביצית ותרומת זרע

טיפולי פוריות מתבצעים בשני מצבים; כשידוע מראש בעיה אצל הגבר או האישה וכן לאחר ניסיונות כניסה להיריון שלא צולחים. הטיפולים מגוונים מאד ומשתנים בין המטופלים בהתאם לבדיקות שנעשות, בדיקות שמטרתן לאתר את מקור הבעיה. בין טיפולי הפוריות אפשר לראות:

  • IVF – ישנם שלל טיפולי הפריה שונים כשהמטרה היא לעודד את ייצור הביציות, ליצור ביוץ ולהגדיל את הסיכויים ליצירת הריון.
  • הזרעה – לאחר שהגבר נוטל זרע מחדירים אותו אל תוך הרחם בתאריך הביוץ כדי להגדיל את הסיכוי לקליטה שלו.
  • תרומת ביצית – תרומה של ביצית תעשה כשהאישה לא מייצרת ביציות או שאלה בעייתיות ולא מצליחות לייצר היריון.

פונדקאות

הפניה להליך פונדקאות בדרך כלל לא תהיה הטיפול הראשון שיפנו אליו, אלא אם ידועות מראש בעיות שמונעות מהאישה לשאת הריון (כמו למשל ניתוחים רחמיים, מחלות קודמות ועוד). הפונדקאות היא אפשרות של זוג הורים להביא תינוק לעולם כשהנשאית של ההיריון אינה אימו הביולוגית. ההיריון יכול להיות מעובר של שני בני הזוג והוא יכול להיות לאחר שהתבצעה תרומת זרע או ביצית אך בכל מקרה הנשאית (או בן זוגה אם קיים) של ההיריון אינה אימו של העובר. בסיום ההיריון התינוק הוא של בני הזוג ואף על פי שאימו הביולוגית לא זכתה לשאת אותו ברחמה, החיבור חזק מאד והאושר גדול.

ד"ר אליעזר גירש – מומחה בתחום פריון. אמבריולוג קליני במרכז הרפואי ברזילי.

 

ד"ר אליעזר גירש – אמבריולוג קליני מומחה לפריון האשה והגבר

מתקשים להיכנס להריון? מעוניינים לשמוע על דרכי הטיפול הקיימים? למידע נוסף השאירו פרטים:

שם

טלפון

דואר אלקטרוני

 

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש