כללי
טיפול בהפרעות חרדה (פרסומת)
10 ביולי 2023
0

טיפול בהפרעות חרדה

התקף חרדה יכול לתפוס אותנו בכל זמן ובכל מקום ולמעשה, אחוז לא מבוטל מהאוכלוסייה סובל מחרדה ברמה כזו או אחרת כשרבים לא פונים לעזרה מסיבות שונות. למרות שהפרעות חרדה הן דבר שכיח, מה שייקבע את חומרתן הוא בעיקר עד כמה הן מפריעות במהלך החיים התקין. יש אנשים שסובלים מחרדות מידי פעם אבל הן לא משנות להם תכנונים שונים ולא פוגעות בשגרת החיים שלהם אך יש מצבים בהם מי שסובל מחרדות יימנע מפעילויות שונות בשל החשש שהן יגיעו. אז איזה טיפול יש להפרעות חרדה? לפני שנענה על זה חשוב להבין מהם הסימנים ומהם הטריגרים לחרדות.

ד"ר עמית פלצי  – פסיכיאטר מומחה

לפרטים נוספים מלא/י את הטופס ונחזור בייעוץ אדיב ומקצועי:

שם

טלפון

דואר אלקטרוני

הסימנים להתקף חרדה

בהפרעות חרדה יש לא מעט סימנים פיזיים ורגשיים ואצל כל אחד הן מתבטאות אחרת, מה שאומר שאצל כל אחד זה יכול להיות אחרת – כמה סימנים בודדים או הרבה סימנים גם יחד. הסימנים הפיזיים להתקף חרדה יכולים  להיות סחרחורת או תחושה שתיכף מתעלפים, דופק מואץ, תחושת נימול בידיים ו\או ברגליים, קשיי שינה, בחילות, הזעות, כאבי בטן ושלשולים, כאבים בחזה, תחושת מחנק ואחרים. חשוב לציין שצריך לשלול בעיות אחרות כשיש תסמינים כמו דפיקות לב מואצות, כאבים בחזה, מחנק וכדומה וחשוב לפנות למענה רפואי על מנת לשלול בעיות אחרות (התקף לב, אירוע מוחי וכדומה)

הסימנים הרגשיים יכולים להיות תחושת תלות באחרים, פחד למות או לחלות במחלה קשה, אי נוחות, מתח, הימנעות מהגעה למקום שמפעיל את החרדה, רצון לליווי על ידי בן אדם נוסף ועוד שלל תסמינים רגשיים אחרים.

הגורמים להפרעות חרדה

יש שלל מחקרים על מה הופך אנשים לחרדתיים יותר מאחרים ויש כמה תשובות לשאלה הזו. קודם כל, יש מנגנונים ביולוגיים שונים שפעילים בהפרעות חרדה כמו שינויים בריכוזים של חומרים שונים או שינויים תפקודיים באזורים שונים במוח. יש את הגנטיקה שהוכחה כמרכיב משמעותית בכל מה שנוגע לחרדות, יש גורמים התנהגותיים כמו חשיפה למצבי קיצון בעבר כמו פיגועים, תאונות דרכים, פטירה של אדם קרוב או טראומות אחרות ויש גורמים פסיכולוגיים שמקשרים חרדות לדברים לא פתורים מהילדות וקונפליקטים שונים שהודחקו.

סוגי טיפולים

יש שלל טיפולים שיכולים לסייע להפחית את כמות החרדות ובהם:

  • טיפול תרופתי – כשמדובר על שילוב של חרדה יחד עם דיכאון, במקרים רבים הטיפול יהיה לא רק פסיכולוגי (שעליו תיכף נרחיב) אלא גם תרופתי. מי שייתן את התרופות הללו הוא פסיכיאטר.
  • טיפול CBT – טיפול CBT הוא טיפול פסיכולוגי שהוכח כיעיל במיוחד לטיפול בחרדות והוא נחשב היום לטיפול עם התוצאות המהירות ביותר. הוא כולל התמקדות ברגשות ובמחשבות של המטופל והוא דורש כמה מפגשים בהתאם לחומרת הבעיה ולהתקדמות הטיפול.
  • טיפול ביופידבק – עוד שיטה שנחשבת ליעילה במיוחד, שיטת המשוב הביולוגי שמקלה על סטרס, מרפה שרירים ומועילה במיוחד בשילוב עם טיפול תרופתי.
  • אקטיבציה התנהגותית – שיטה שמפחיתה דפוסי התנהגות שליליים שמחמירים את החרדות וגם נותנת למטופל חיזוקים חיוביים שישפרו את מצבו.

ישנן עוד שיטות שונות וטיפולים שונים שעשויים לסייע בהפרעות חרדה. מה שחשוב לדעת הוא שלא צריך להמשיך ולחיות עם ההפרעות הללו ולקבל את זה כחלק מהחיים, יש אנשי מקצוע שיכולים לסייע משמעותית ולשנות את חייו של הסובל מההפרעות הללו מהקצה אל הקצה ולהחזיר אותו למסלול חיים תקין בו הוא יוכל להמשיך בשגרה.

דר' עמית פלצ'י בעל רישיון מס' 1-99967 לעסוק ברפואה.
רשיון מומחה מס 141584 פסיכיאטר מומחה, מנהל מרפאת בריאות הנפש ברמת גן של קופ"ח "מכבי".
קליניקה פרטית ברחוב אפרים קישון 9 באר יעקב.
במרפאתו בבאר יעקב ד"ר עמית פלצ'י מעניק טיפול פסיכיאטרי ובפסיכותרפיה
פגישות לפי תיאום מראש
https://www.dr-palachiamit.info/
054-3014721
palachiamit1@gmail.com