ספר לחיים
הספר דרוקי הדרקון לומד להירגע של הפסיכותרפיסטית המוערכת נירית אברהמי איננו רק ספר של סיפור ותמונות. זה ספר של דרך חיים, של תובנות ופרקטיקות. ארגז כלים טיפוליים מוגש באיכויות עדינות ושובות לב לילדים, ובואו נגיד את זה בכנות: גם לילדים שאנחנו.
נירית אברהמי – יועצת חינוכית
לפרטים נוספים מלא/י את הטופס ונחזור בייעוץ אדיב ומקצועי:
מערכת הבקרה של הלב
וויסות רגשי. מה המילים האלה אומרות לנו?
כל מנגנון פעולה מורכב דורש גם מערכת בקרה.
את ההתנהגות שלנו ניתן לדמות למנגנון פעולה מורכב ועדין במיוחד. רגשות הם מניעים להתנהגות, משפיעים על האופן בו נתנהג במצבים שונים. אבל מנגנון כה מורכב חייב גם מערכת בקרה: כזו שתבחן האם רגש מסוים עוצמתי או עדין מדי, ותנסה לשנות אותו או לפצות עליו כדי להגיע להתנהגות מתאימה.
מערכת הבקרה הזו מכונה וויסות רגשי.
מה קורה כשהוויסות הרגשי לא פועל כמו שצריך?
תפקוד המנגנון לקוי = ההתנהגות שלנו לא מתאימה.
אלו יכולים להיות התקפי חרדה, תגובות זעם אימפולסיביות, הצפה רגשית. כל ההתנהגויות הללו מובילות לקושי בעיקר בתחום הלימודי והחברתי. ילד לא מווסת רגשית עלול לגלות אלימות או להיות קרבן לה; להיחשב כילד 'חריג' או 'קשה' כזה שאף מורה לא מייחלת לקבל.
עושים (בית) ספר למוח
אז איך משנים את זה? איך מלמדים את המוח לווסת רגשות?
במסורות ההודיות העתיקות כמו גם ברפואה הסינית, מערכת הנשימה שלנו היא המנגנון הבסיסי ביותר של חיים ושל איכות חיים. בעוד שבעולם המערבי מדגישים את חשיבות התזונה, המזרח מציב לפני הכל את הנשימה.
לנשום נכון
תרגול נשימה סרעפתית הוא הבסיס להרגעה ולשליטה ברגשות. הנשימה הסרעפתית מגרה את האזורים במוח שאחראיים על וויסות האמיגדלה, משכן הרגשות העוצמתיים במוח. בנוסף, היא מאמנת את התודעה בחיבור למציאות וקבלת המציאות. היא מייצרת בנו תודעה חיובית, אנרגטית, רגועה ואופטימית.
להתאמן ולהאמין
לילדים יש גמישות מוחית מדהימה, והיכולת שלהם ללמוד מפתיעה לא פעם. גם ילד קטן יכול ללמוד איך לאמן את התודעה, להרפות ולהירגע במצבי לחץ, ולרכוש וויסות רגשי יעיל. איך? יחד עם דרוקי הדרקון, דמות שהופכת לחבר ומורה לחיים. אחרי תקופת תרגול יחד עם ההורים, הפרקטיקה מוטמעת אצל הילד, והוא יכול להשתמש בה בכל עת מצוקה והצפה רגשית.
היי, אני נירית אברהמי יועצת חינוכית מזה כ-20 שנה במשרד החינוך שם אני גם מדריכה (סופרויז'ן) של יועצות חינוכיות, פסיכותרפיסטית במתי"א ופסיכותרפיסטית העובדת בגישת ה– CBT בקליניקה פרטית שלי באורנית. כאשר ילד מגיע אליי לטיפול, הטיפול הינו טיפול מערכתי המשלב את סביבתו הטבעית של הילד: הן את הסביבה הביתית-הורית והן את הסביבה החינוכית-לימודית. הטיפול הרגשי תמיד (ובעיקר אצל ילדים צעירים) מלווה בהדרכת הורים צמודה.
בשל היותי יועצת חינוכית המכירה את המערכת החינוכית מבפנים, הטיפול מלווה בהדרכה והנחיה של הצוות החינוכי – לימודי בבית הספר(בהסכמת ההורים כמובן). הליווי נעשה בגובה העיניים, מתחשב במגבלותיה של מערכת החינוך שלנו ומתאים את הדרישות כך שתיענינה על ידם.
https://www.niritcbt.com/
054-4789368