כללי
אופק שירותי דרך
24 בנובמבר 2022
0

תתארו לכם מצב שאתם נכנסים למכונית בחודש אוגוסט ואתם נמצאים במקום שכוח אל, אין נפש חיה בחוץ. מכניסים את המפתח בסוויץ' ומנסים להתניע, אך שוד ושבר, המכונית לא מתניעה. מנסים כמה פעמים ושוב המכונית לא מתניעה. תסכול עמוק מלווה בדיכאון, עצבים ושאלות כמו: "למה דווקא עכשיו"? אז על השאלה הזאת אנחנו לא נענה לכם, אבל אנחנו יכולים לספק לכם מידע אודות ההתנעה של האוטו וכמה טיפים מהלב. ואיך המידע יכול לסייע לכם לפני שאתם מתקשרים אלינו, כדי שאנחנו נבוא לחלץ אתכם מברוך שנתקלתם עכשיו.

Hands of car mechanic in auto repair service.

אופק שירותי דרך | שירותי דרך לרכבים

לפרטים נוספים מלא/י את הטופס ונחזור בייעוץ אדיב ומקצועי:

שם

טלפון

דואר אלקטרוני

 

ישנם שלושה רכיבים עיקריים שגורמים להתנעה של האוטו:

  • מצבר – בכל אוטו יש מצבר אשר תפקידו לספק חשמל. החומרים שנמצאים בתוך המצבר הם חומצה גופרתית ועופרת. החומרים האלה מאוד רעילים ומסוכנים לאדם, הם מוליכים חשמליים וכל התנעה מורידה את הכמות של החומר. אנחנו מספקים לכם מצבר של חברת שנפ.
    • איך אתם יכולים לחסוך בריקון המצבר?
      • לא להשאיר מכשירים דלוקים בתוך האוטו, למשל, האור שנמצא בפנים האוטו, רדיו וכו'.
      • בתום הנסיעה לכבות את כל הפנסים של האוטו (ברוב המכוניות חדשות ישנו צפצוף אשר מתריע שהפנס נשכח דולק)
      • בימי הקיץ הלוהטים של ישראל רוב האנשים מפעילים מזגן. בגמר הנסיעה, לפעמים אנחנו שוכחים לכבות את המזגן, משאירים אותו על המצב של "ON", ומכבים את האוטו. כשאנחנו מדליקים את האוטו בשנית והמזגן פועל יחד איתו המצבר יכול להתרוקן יותר מהר, אז תשימו לב וכך אתם חוסכים מאות שקלים על מצבר חלופי ויתרה מכך מונעים תסכול ועצבים.
    • אלטרנטור – שמו העברי שלו הוא מחולל. התפקיד של המחולל הוא להטעין את המצבר בזמן הנסיעה ובתוך כך להזרים חשמל בכל הרכב. האלטרנטור מופעל על ידי המנוע של הרכב באמצעות הרצועה. (כדאי לבדוק את הרצועה בכל טיפול לרכב, כשהרצועה נשחקת ונקרעת האלטרנטור לא יכול לעבוד). טעינה תקינה צריכה להיות בין 13.5 -14.2 וואט. כאשר אנחנו מפעילים דברים אחרים ברכב כמו מגבים, אורות ועל אחת כמה וכמה מזגן הטעינה עולה. כל מחולל מייצר זרם AC ולאחר מכן הופך אותו ל-DC על ידי גשר שנקרא גשר הדיודות שמורכב מ-3 דיודות. בתוך הרכב קיים מחשב ייעודי שהוא למעשה הווסת, תפקידו הוא לווסת את צריכת החשמל של האוטו. אם קורה מצב שהווסת התקלקל, והטעינה גדולה יותר ממה שמצבר יכול להכיל, יוצא מצב שהמצבר יכול להתפוצץ ואז כל החומצה שנמצאת שם יוצאת נשפכת החוצה. בשורה התחתונה, אתם חייבים לבדוק את המחולל שלכם בכל טיפול לאוטו שאתם עושים כי הרכיב הזה משמעותי מאוד. על ידי בדיקה תקינה אתם יכולים לחסוך אלפי שקלים.
    • סטרטר – שמו בעברית הוא מתנע. המתנע מחובר למצבר ועל ידיו הוא מקבל חשמל. היעוד של הסטרטר הוא לתווך בין הסוויץ ולהפעיל אותו בהפעלה במכה הראשונה. ברגע שאתם מסובבים את המפתח המצבר שולח פקודה (זרם חשמלי) לסטרטר לפעול ואז הוא מפעיל את המנוע. בזמן שהסטרטר תקול, רוב הפעמים אתם תשמעו רעשים מעצבנים או קולות של תקתוקים. התפקיד של המתנע הוא חשוב מאוד, לכן כשאתם מגיעים עם הרכב לטיפול עדיף שגם תבדקו את הסטרטר.

אופק שירותי דרך הוקמה ב-23/10/2012 מתוך רצון לעזור לאותם אנשים שהרכב שלהם נתקע באמצע הדרך ולא מניע ממספר סיבות. דבר שני ולא פחות חשוב, אנחנו מספקים גם שירותי פריצה לרכב. אנחנו זמינים 24/7 לטלפון שמספרו הוא 053-363-6500, כמו כן אתם יכולים לשלוח הודעה גם בוואצפ ואנחנו נענה הכי מהר שאנחנו יכולים, כי אנחנו מבינים את הצורך בזמנים מתסכלים כמו אלה.