כללי
טיפול בדליות ורידים
20 ביולי 2015
0

טיפול בדליות ורידים הפך בשנים האחרונות לטיפול מבוקש מאוד. המודעות הרבה למראה החיצוני, אשר גדלה מיום ליום, מביאה רבים לטפל בוורידים הבולטים על פני הרגליים שלכם ובכך להעניק לעצמם מראה הרבה יותר בריא, הרבה יותר צעיר והרבה יותר אסטטי.

העלמת ורידים בולטים ברגליים.
העלמת ורידים בולטים ברגליים.

כיום, כ – 25% מהנשים, וכ – 10% מהגברים סובלים מדליות ברגלים, בדרגות שונות, ואחוז ניכר מהם פונים לטיפול ולא מזניחים את הבעיה.

טיפול מונע עצמאי

חשוב לדעת כי הופעה של דליות ברגליים הינה גם תורשתית ולכן, אלו אשר במשפחה שלהם סובלים מדליות ברגלים יכולים לבצע מראש טיפול בדליות ורידים מונע בכדי לעקב את ההתפתחות של הדליות. ניתן לבצע זאת בדרכים פשוטות מאוד כמו למשל:

• הליכה רגלית קבועה במשך לפחות 3 ימים בשבוע.
• הימנעות מעמידה לאורך זמן.
• שמירה על משקל גוף תקין בעזרת תזונה נכונה ופעילות גופנית.
• הימנעות מנעילת נעליים בעלות עקב גבוה אשר עשויות לפגוע בתנועה של השוק.
• ניתן לגרוב גרביים אלסטיות המסייעות במניעה והאטת התפתחות, רופא מוסמך יעניק מרשם מתאים לשם כך.

שיטות טיפול לאחר הופעת דליות

לאחר הופעת דליות ברגליים ניתן למצוא מגוון דרכי טיפול בדליות ורידים. בעולם המודרני בו אנו חיים ניתן למצוא מגוון רחב של טיפולים חדשניים המסייעים בצמצום התופעה, טשטוש הדליות והאטת ההתפתחות שלהם כמו טיפולי לייזר מתקדמים, טיפולים תרופתיים ועוד. כמובן, את הטיפול חשוב להתאים למצב הדליות, ככל שמדובר במקרים חמורים יותר אשר הוזנחו במשך שנים רבות, הטיפול יהיה אינטנסיבי יותר וממושך יותר.

האם הטיפול מוריד את הדליות לחלוטין?

טיפולים בדליות יכולים לצמצם את הדליות, לטשטש את המראה שלהן ולהאט את קצב ההתפתחות שלהם אך לרוב, הטיפול לא מעלים אותן לחלוטין, בייחוד במקרים חמורים. יחד עם זאת, גם אם תוצאות הטיפול לא יעלימו את הדליות לחלוטין, אל תוותרו על הטיפול אשר יכול להעניק לכם מראה הרבה יותר אסטטי והרבה יותר צעיר ובריא. גשו אל רופא כירורג כלי דם לאבחון והתאמת הטיפול המתאים ביותר למצב הקיים, בנוסף, ישנם מקרים בהם הדליות הן לא רק בעיה אסטטית אך גם גורמות לגירוי ותחושות אי נעימות ובמקרים אלו חובה לטפל כמה שניתן.