כללי
היפנוזה – טיפול בחרדות
23 במאי 2016
0

היפנוזה משומשת לטפול במגוון רחב של מצבים נפשיים ויעילה במיוחד בקרב אנשים. טכניקת ההיפנוזה היא טיפול מודרך בהרפיה, ריכוז מלא ותשומת לב ממוקדת שמטרתם להגיע למצב של מודעות מוגברת. טיפול בהיפנוזה מביא את האדם למצב ריכוז שבו הוא יכול להתמקד באני הפנימי שלו, ללא הסחות דעת מבחוץ.

טיפול בהיפנוזה במצבים של חרדה מאפשר גישה אל התת מודע
טיפול בהיפנוזה במצבים של חרדה מאפשר גישה אל התת מודע

טיפול בהיפנוזה במצבים של חרדה מאפשר גישה אל התת מודע, בעזרתו אפשר לשים יד על גורמי דיכאון, חרדה ולחץ אליהם אין אנו תמיד מודעים. היפנוזה מאפשרת לאנשים לתפוס וללמוד על חסמים שונים בנפש. אנשים המורשים לבצע טיפול בהיפנוזה הם רק מומחים אשר להם תעודה והסמכה בתחום בריאות הנפש והוכשרו במיוחד בטכניקה זו ולצרכי הטיפול.

טיפול באמצעות היפנוזה לסובלים מחרדות

באמצעות היפנוזה ניתן ללמוד כיצד להגיב בצורה שונה לסיטואציות או גירויים שונים. היפנוזה נמצאה יעילה לטיפול בהפרעות נפשיות רבות כגון: הפרעות חרדה, התקפי חרדה, פוביות, אגורפוביה, חוסר ביטחון עצמי, חרדה לפני לידה, חרדת בחינות ועוד.

 

פנו אל ד"ר שאול ליבנה פסיכולוג קליני מומחה לטיפול בחרדות ומשבריםטיפול בחרדות ובמשברים – ליצירת קשר עם ד"ר שאול ליבנה השאירו פרטים :




 

שליטה בתהליכים גופניים באמצעות היפנוזה

היפנוזה עשויה לגרום לשינויים במצב תודעתי וכן לשינויים בגופו ובהתנהגותו של אדם. עיקרון מרכזי בהיפנוזה היא תגובה למחשבה, שליטה בתהליך גופני, כגון: מוטוריקה, תנועתיות, תחושתית, רגשית ועוד. בתהליך הטיפולי, אותה מחשבה שהאדם נענה לדמיין מקורה בסוגסטיה אותה מציג המטפל, שהיא אבן הבניין של ההיפנוזה.

טיפול בבעיות קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז מכונה בשפה המקצועית ADHD, ליקוי בקשב ופעילות יתר. אין היום דרך לאבחן באופן רפואי מדעי הפרעות קשב וריכוז, האבחנה ניתנת רק על ידי איסוף מידע על התנהגויות האדם. מטופלים רבים מסרבים לקחת תרופה נפוצה שנעשה בה שימוש נרחב לבעיות קשב וריכוז – ריטלין. ההיפנוזה משמשת אלטרנטיבה  מההיבט הנוירולוגי שכן נמצא שסוגסטיות היפנוטיות משפיעות על דפוסי EEG – היעילים בטיפול בהפרעה זו.

שיפור תהליכים

התהליך ההיפנוטי כולל כניסה למצב של רגיעה, על ידי הרפיית השרירים ודמיון מודרך. אנשים נמצאים במצב היפנוטי פעמים רבות אך פשוט אינם מודעים לכך. מדובר במצבים בהם הקשב מופנה למחשבות, דמיון והרהורים תוך התעלמות מסויימת לקורה מסביב. מודעות לקיום התופעה ההיפנוטית ואימון עצמי עשוי להפוך את ההיפנוזה לכלי אישי רב עוצמה לשיפור איכות החיים וכן לכלי טיפולי המונחה ע"י אנשי מקצוע מוסמכים.

היפנוזה לטיפול בהפרעות אכילה, עישון, התמכרויות

היפנוזה ידועה כבר שנים ככלי שבו נעשה שימוש קליני. מחקרים רבים מצביעים על כך שהיפנוזה יכולה להיות אפקטיבית בנושא של התמכרויות. לצורך טיפול בהפרעות אכילה, נעשה שימוש בהיפנוזה יחד עם התניות שליליות, וכך מפחיתים את הדחף של המטופלים לאכול בכך שתוך כדי הפנוט מציעים למטופל הצעות לצורך הפחתת רמת התיאבון שלו.

בנוסף לכך, נעשה שימוש בהיפנואנליזה כדי לחשוף את הבעיות והקונפליקטים שעומדים בבסיס בעיית המשקל העודף.

היפנוזה לגמילה מעישון

בתחום של גמילה מעישון ניתן למנות עשרות דרכים שונות שבהן היפנוזה יכולה לשמש ככלי טיפולי. לצורך טיפול בגמילה מעישון, לרוב מקשרים את העישון לתחושה שלילית. מחקרים הראו שהיפנוזה עזרה באופן משמעותי להפחית את שיעורי העישון של המטופלים.

היפנוזה לגמילה מאלכוהול

שיטות טיפול בהיפנוזה נמצאו כיעילות גם בטיפול באלכוהוליזם. נעשו נסיונות רבים להשתמש בהיפנוזה לצורך שינוי הרגלים וגמילה מהתמכרויות. ניתן לשנות התנהגויות רבות והרגלים שונים באמצעות היפנוזה. הרגלים, שטיפולים שונים, פסיכולוגיים ורפואיים לא הצליחו לתת להם מענה לאורך ההיסטוריה, וניתן לטפל בהם באמצעות היפנוזה. התמכרות לאלכוהול היא נושא שמאד מוכר כיום למטפלים מוסמכים להיפנוזה, ובהחלט ניתן לומר שחל שיפור מוכח אצל מטופלים רבים שנעזרו בטכניקה זו.

כתבה זו פורסמה עבור ד"ר שאול ליבנה – פסיכולוג קליני
שדרות עמנואל הרומי 6/1 תל-אביב |  03-6295321, 052-3231096

פנו אל ד"ר שאול ליבנה פסיכולוג קליני מומחה לטיפול בחרדות ומשברים

טיפול בחרדות ובמשברים – ליצירת קשר עם ד"ר שאול ליבנה השאירו פרטים :

שם

טלפון

דואר אלקטרוני