רפואת ילדים
אלרגיה אצל ילדים : קבלת חוות דעת אלרגיה
19 במאי 2015
0

אלרגיה היא מצב רפואי אשר לעתים עלול להפריע ליום יום שלנו. מצבים של אלרגיה יכולים להיות קיצוניים הן אצל ילדים והן אצל מבוגרים ולצורך כך נקבע כי אנשים בעלי מגבלה אשר נובעת מאלרגיה יוכלו לקבל קצבאות שונות או טיפול בהתאם לחוק.

כל ארבעה ילדים אלרגי. הכיצד זה קרה?

עם זאת, על מנת לקבל את הזכויות השונות יש להביא חוות דעת על האלרגיה ובמקרים מסוימים גם חוות דעת שניה. כלומר, הגוף אשר מטפל במתן חוות דעת יהיה לרוב הביטוח הלאומי, אך אם יש צורך בכך ניתן להביא גם חוות דעת אלרגיה ממומחה בתחום וזאת לצורך הגשת ערעור על החלטות קודמות אשר יכול להיות שהתקבלו שלא לטובתכם האישית.

מתי מזמינים חוות דעת אלרגיה?

חוות דעת אלרגיה מזמינים קודם כל אם יש אלרגיה אשר מובילה למגבלה זו או אחרת בחיים. יכול להיות שאנו בעצמנו סובלים מהאלרגיה ויכול להיות שילדנו סובלים ממנה אך במידה וזו מגבילה אותנו חשוב שנעמוד על הזכויות השונות שלנו מול הועדות הרפואיות או מול בית המשפט במקרה הצורך. חשוב להבין כי הצורך בחוות דעת עבור מצבי אלרגיה יכולה להיות גם עבור אלרגיה שהמקור שלה הוא גנטי וגם עבור זו שהמקור שלה הוא מהלך חיינו. למשל, ישנם אנשים אשר במקום העבדה שלה היו גורמים אלרגניים שונים אשר יצרו אצלם מצב בריאותי שמקשה עליהם את התפקוד במקום העבודה הנוכחי או אף מקשים עליהם להשתלב במקומות עבודה חדשים. גם במקרים אלה יהיה צורך בקבלת חוות דעת מקצועית.

מי נותן את חוות הדעת

את חוות הדעת על האלרגיה נותן רופא מומחה כאשר במידה ולרופא יש רקע או הבנה בתחום המשפטי הסיכוי לקבל תשובה חיובית מהועדה הופך להיות גבוה יותר. ייעוץ וחוות דעת משפטית תינתן רק לאחר בדיקה עמוקה ואישית של המטופל. חשוב להבין כי חוות דעת אלרגיה יכולה להשפיע על העתיד שלכם ועל הזכויות שתקבלו בהמשך הדרך.

לכן, ככל לניסיון של נותן חוות הדעת יש משמעות רבה. הרופא המומחה יבחן כמובן את כל המרכיבים של האלרגיה כולל הגורמים שהובילו להיווצרותה וההשפעה שלה על חיי היום יום שלכם כשאין זה משנה אם נושא האלרגיה הוא אדם מבוגר או האם מדובר על ילד שיש לטפל בו.

 

ד"ר כרמי גלר – רפואת ילדים, אלרגיה ואימונולוגיה
טלפון: 03-5067695 | 052-6364670